ttwilights

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Fanny - 24 maj 2011 14:34

Nu har den andra delen av Twilight: The Graphic Novel fått ett release datum, den kommer släppas den 11 oktober 2011. Antagligen kommer den släppas då även i Sverige då den första delen släpptes samma datum i Sverige som i USA. Har ni läst den första delen?

This just in from Little Brown:

Yen Press, the graphic novel imprint of Hachette Book Group, announced that it will publish the eagerly-awaited second volume in the graphic novel adaptation of  Stephenie Meyer’sTwilight on October 11, 2011.  TwilightThe Graphic Novel, Volume 2 will be released as an e-book and in hardcover for $19.99 ($22.99 CAN) with a first printing of 350,000 copies.

A visually arresting retelling of the story that has captured the hearts and minds of countless fans,Twilight: The Graphic Novel, Volume 2contains selected text from Meyer’s original novel with illustrations by the talented Korean artist Young Kim.  Kim’s unique artistic style which combines Asian and Western comic techniques are showcased in this black-and-white graphic novel with color interspersed throughout.  Meyer consulted throughout the artistic process and had input on every panel.

“Knowing how beautifully Young Kim rendered the Twilight universe in the first volume, I couldn’t wait for this next one,” remarked Meyer.  “Her illustrations of characters and settings gorgeously capture the world and are very close to what I saw in my mind’s eye while writing Twilight.”

Kurt Hassler, Yen Press Publishing Director, commented, “The first volume of the Twilightgraphic novel was an utter phenomenon in the category, and the reception by Stephenie’s fans was absolutely overwhelming. It’s an incredible testament to the collaboration between Stephenie and Young Kim, and we cannot wait to be able to put the second volume into the readers’ hands!” 


Jag har läst den första och den är väldigt bra ritat. Tips till er: Gå coh låna den på ert lokala bibliotek. (Om den finns, men det gjorde den iaf på mitt lokala bibliotek)


Källa

av: Vicki

Av Fanny - 24 maj 2011 13:42

Överraskningen är här!! 

Jag ska nämligen ha en tävling och priset är en Team Edward t-shirt! Jag har köpt en vit t-shirt och på syslöjden på skolan har jag jobbat med att trycka på team Edward på ryggen och twilight där fram. 

Det är inte helt klart än, lite småfix med lite små streck som inte ingick i mallen som jag gjorde. Men den kommer att bli helt klar på torsdag. Tröjan är helt unik och det kommer bara att finnas 2 i dess slag! En av er kommer att ha den ena och jag kommer att ha den andra. Jag hade tänkt att trycka något mer på den, men tyvärr så räkte inte tiden till

:(.... Idag hade vi vår sista syslöjd, för den här veckan är vår sista arbetsvecka. 

Här kommer bilder på tröjan. 

   Baksidan   framsidan

bilderna är inte de bästa, men ni ser ju ändå hur det ser ut. Om ni är intresserade så visar jag gärna upp bilder på hur det gick till. Jag har nämligen fler bilder.


Så här gör du för att tävla:

1. Skriv i en kommentar att du är med.

Mejladress är superviktigt!! Om du inte har/inte vill ge ut din mejladress så får du skriva i din hemadress

(jag kommer givetvis då inte att publicera din kommentar, men den räknas ändå)


Om du inte vill att alla ska se din mejladress så kan du skriva i kommentaren att du inte vill att den ska publiceras, eller så kan du skicka ett mejl till mig istället för att kommentera.

(Skicka isåfall till ttwilights@live.se)


Jag kommer att ha tävlingen i gång några dagar. Sen gör jag som förra gången att jag drar en vinnare i ett video inlägg.

Svårare än så är det inte.  


OBS!! DET ÄR STORLEK S på tröjan

av: Vicki

Presentation


Vad kul att du tittar in!
Det här är en blogg om twilight!
Här kommer det dagligen upp info om Twilight.
Om du vill kontakta mig, som äger bloggen, så mejla till:
ttwilights@live.se
//Fanny

Info om TTWILIGHTS

Här på ttwilights äger jag inga bilder av kändisarna. Om det skulle vara någon bild som är min, så säger jag till.

Om du har en egen Twilight-blogg, eller liknande och vill kopiera texten, så ange  TTWILIGHTS som källan.

Det är för att hålla respekt för varandras bloggar.

Har du frågor eller liknande skriv det i frågerutan eller skicka ett mejl till 

ttwilights@live.se

/Vicki

gilla TTWILIGHTS på Facebook!!

Följ TTWILIGHTS på twitter

Sök i bloggen

Frågor och Svar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni att jag ska börja lägga upp min egna fan-fic?
 Ja!
 Nej!
 Bryr mig inte!

Vill du bli veckans twi-fan? klicka här!

 

vill du bli månadens gästbloggare?

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

chatt!

Länkar

Kategorier

nedräkningar

Besöksstatistik

bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

musik

Gästbok

Översätt

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards